onsdag 5. august 2015

Trening failed

Tidligere ikveld skulle jeg ta meg en kort treningsøkt ute i hagen. Jeg bruker app-en som heter 7 minute work-out, har du testa den? Den fungerer utrolig bra, som god gammeldags sirkeltrening der du gir jernet og vel så det i 30 sek med 10 sek pause imellom øvelsene. Du velger selv om du vil kjøre 1 eller flere runder. Hvis du gir jernet og vel så det i 2 runder, skal jeg love deg at du blir svett! Men da gjelder det altså å gi jernet. Og vel så det. Uansett, sånn ser den ut hvis du skal laste den ned:
Så, altså, jeg skulle ta meg ei økt i hagen. Etter lillejenta hadde lagt seg. Men da hadde det begynt å regne, så jeg ville se det an litt. Og så kjente jeg at jeg var sulten, og fant ut at jeg skulle lage knekkebrød som jeg kunne nyte til kveldsmat etter trening. Ble ikke mindre sulten av det. Regnet ga seg, og jeg sprang opp og vred på meg det første jeg fant av treningstøy og ut i hagen bar det.

Oppsummert, kan jeg ramse opp alle feilene jeg gjorde til denne lille økta; 
- Siden det bare skulle være ei kort økt, var jeg ikke nøye nok med påkledning. Dårlig trenings-bh og for varme klær til tempen ute. Blæh!
- Jeg var sulten, og klarte dermed ikke gi jernet og vel så det.
- Jeg hadde ikke tatt med treningsmatte ut til å legge på gresset, som var veldig vått etter regnet, det er ikke spesielt behagelig å feks ligge på rygg og bli klissvåt
- Jeg brukte trapp med klissvåte og glatte (!!) trinn til enkelte øvelser, jeg gled og måtte holde igjen for ikke ramle og brekke lårhalsen (kan jo skje). 
- Jeg syns det hadde blitt seint nok etter diverse utsettelser, og ville bli fort ferdig. Selv om økta som sagt er kort, bør en jo nyte og utnytte tida best mulig, fremfor å rushe gjennom og bli utålmodig.

Moralen er: Vær beredt, selv om det bare er en liten økt, utbyttet blir så mye mye bedre da! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar