søndag 23. august 2015

Hjemmelaget Bounty med bare 3 ingredienser

Denne oppskriften på Bounty er fantastisk enkel, og litt sunnere enn den vanlige. Du kan gjøre den helt sukkerfri ved å bruke sukkerfri sjokolade, men denne gangen har jeg brukt mørk kokesjokolade.

Det finnes mange oppskrifter på hjemmelagd Bounty, og tidligere har jeg laget dem på en annen måte. Men denne oppskriften jeg deler her, fikk jeg av en kollega, som også hadde smaksprøver med på jobb, og som jeg forsynte meg grovt av. 

Du trenger
1 liten boks (1 dl ) kokosmelk, feks fra Blue Dragon
250 gram kokosmasse
Kokesjokolade. 

Kokosmelken bør komme rett fra kjøleskapet sånn at den er litt kremete i konsistensen.  Jeg foretrekker også å bruke små muffinsformer, for minst mulig gris og oppvask. 

Gjør så her:
- Bland melka med kokosmassen i en bolle

- Form til små kuler med hendene, og sett dem oppi små muffinsformer.
Putt i fryseren, aller helst minst en times tid.

-Smelt kokesjokolade over vannbad.  (Jeg brukte 2 plater (200 gram), men dette er ikke nok til alle kulene, så da får resten vente til en annen gang. )

- Dypp kulene i sjokoladen, og sett dem tilbake i formene sine. Dette er litt griseri, og det blir ikke alltid så pent, men jeg garanterer at det ikke har noe å si for smaken.

- Putt sjokoladene tilbake i fryseren til alt har stivnet. 

Ta så opp de du trenger (beregn alltid litt ekstra, de er jo så sykt gode!), de tiner fort og smaker best når de er kalde.
 
Bon apetitt!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar