tirsdag 4. august 2015

Kveldsmaten er den nye lunsjen

I ettermiddag kom det en sms fra min søster med bilde av en fresh salat, og det var inspirasjonen jeg trengte til å lette på baken og gå på kjøkkenet for å snekre sammen noe selv.  

Jeg sjekka kjøleskapet, og dro frem alt jeg kunne blande sammen. Det hele var gjort på 15 minutter, og det ble S.Å G.O.D.T. 

Dette ble basen. Har du prøvd gulrot i salat før? Det er utrolig godt! Hvis salatbladene er litt slappe, gi dem en ordentlig kald-dusj i vasken et par minutter, så skal du se de kvikner litt til.
Salaten er i tillegg til egg, tilsatt røkt skinke, litt serrano-skinke og gresskarkjerner. Et dryss havsalt, saften av en halv lime og balsamico som dressing. 

Jeg lagde en generøs porsjon for å si det sånn, så da blir det lunsj imorra også. 
Tipper alle kollegaene blir grise-misunnelige!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar