onsdag 26. august 2015

Grønnsakssmoothie

Den ser kanskje ikke så fin ut, men det er jo ikke det som betyr noe.

Det nærmer seg høst, og på tide å booste immunforsvaret litt ekstra. De lærde strides jo selvfølgelig om det har noe for seg å forebygge med vitaminer og sånt, men jeg velger å tro at det HAR det! Dessuten velger jeg å få i meg vitaminer fra mat og ikke piller. 

Jeg er ikke så begeistra for alt som selges i pilleform, som man egentlig kan få i seg i form av et sunt kosthold. Slike piller koster som regel flesk, og jeg syns det er bortkastet bruk av penger. Og jeg skal love deg at jeg har prøvd det meste opp gjennom årene, men aldri før har jeg følt at jeg tilfører kroppen så mye bra som nå, med et litt sunnere, men ganske så vanlig kosthold.

Okei, over til smoothien! Denne er basert på grønnsaker, og er god som tillegg til frokost, eller hvis du bare ønsker å fylle opp magen litt på kvelden når du egentlig ikke er skikkelig sulten.

Bruk for eksempel
Noen brokkolibukketter
Gulrot
Saften av litt lime
Et par cm av en ingefær
Spinat
Frosne bær
Vann til ønsket konsistens

Hvis du vil ha den mer mettende, tilsett litt yoghurt naturell, biola e.l, mandelmelk eller havremelk om du vil ha den melkefri. 

Jeg hadde ingen søtning i denne, men litt banan gjør den nok søtere på smak.

Ha i blender/foodprocessor og smooth i vei!

Nytes umiddelbart, og så blir du forhåpentligvis ikke forkjøla i høst :-)


Prøv å ikke drikke alt i en slurk


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar