søndag 6. desember 2015

Hva inspirerer deg?



Det er vel ingen som går gjennom livet uten å noen ganger føle seg litt nedfor, tom, uinspirert, lei av at alt er så rutineprega og likt - uansett hvilken livsfase man er i. Det skumleste man kan gjøre er å begynne å sammenligne sitt eget liv med noen andre sitt. Å tro at andre har det så mye mer morsomt, spennende, bedre økonomisk eller generelt lettere liv enn en selv. Da er veien kort til for eksempel nedstemthet og å føle seg mislykka. Hva med å heller spørre deg selv: Hva blir jeg inspirert av? Hva gleder meg? Hva trenger jeg for å komme meg opp av en dårlig periode?

For min egen del er på ingen måte livet bare livsglede, fjas, koselige stunder med barn og mann eller hva annet jeg ofte oppdaterer status om på sosiale medier. Men jeg har heller ikke noe ønske om å dele de kjipe dagene med "hele verden". Ikke fordi at jeg tenker på meg og min egen fasade, men mest fordi jeg tenker at det ikke fører noe godt med seg. Og det inspirerer ihvertfall ikke andre i noe positiv retning.

Hverdagslivet er hektisk, det er en kamp om klokka fra alarmen går om morran, til det er på tide å legge seg på lading igjen for kvelden. Jeg kan være 100% ærlig på én ting, og det er at jeg H.A.T.E.R å stresse og jeg hater rot og rutineprega husarbeid. Hater det. Det å skulle skvise flest mulig av alle helt nødvendige plikter inn i noen få ettermiddagstimer eller dyrebare helge-dager er ikke det jeg anser som lystbetont. Klær,bleier,håndklær og rot flommer over på badet, vaskerommet går det ikke engang an å snakke om, rene klær ligger i haugevis i kurver klare til å brettes, ullvask må prioriteres, loft-stua er et konstant oppbevarings-helvette av for små eller for store klær som ikke har funnet sin plass enda, kjøkkenet må shines mange ganger om dagen, oppvaskmaskin tømmes, brød bakes, middagsmat for neste dag planlegges, det blir aldri støvsugd eller vaska så ofte som det sikkert burde - i det hele tatt, den uendelige plikt-hverdagen vi alle kjenner til. Og jeg blir så sur av det, at fysj! Jeg liker ikke rot, men jeg hater å rydde. Jeg begynner å syns synd i meg selv, stakkars meg som får gjort så lite av det jeg har lyst til! Jada, det er skammelig, men sånn er det.

Men jeg er ikke særlig begeistra for selvopptatte mennesker som syns synd på seg selv, så derfor kan jeg bare ikke være i det moduset særlig lenge. Jeg skal jo tross alt leve med meg selv, og da vil jeg være en mer "likanes" person, tross alt. Så da må jeg finne ut hva som kan gjøre meg glad, hva som inspirerer meg. På kort sikt og på lang sikt. Det er ikke alltid at jeg finner noe vettugt å skrive blogg om, og da er det utelukkende på grunn av for mange plikter og for lite inspirasjon. Jeg MÅ trigge kreativiteten og skrivegleden, det var jo derfor jeg starta med blogg.  Og det er en hel del andre ting jeg gleder meg å få mer tid til, som jeg vet gjør meg glad. Som for eksempel yoga, fysisk aktivitet og matlaging.

Men det som gir jeg størst inspirasjon og glede akkurat nå for tida, er arbeidet med Forever. For det første er det fantastiske produkter som jeg bruker mer og mer av, i flere forskjellige kategorier som hudpleie, velvære og kost-tilskudd. Produktene er imidlertid bare én faktor. Jeg ble veldig fenga av den positiviteten jeg har oppdaget eksisterer i Forever. Entusiasmen og gleden til de som jobber i firmaet utstråler, dét gikk rett hjem hos meg. Og en veileder som har klokketro på at jeg skal få det til, at jeg skal lykkes. Og at jeg skal få muligheten til å inspirere og glede andre på samme måten. Det er som å være helt nyforelska, og det føles ikke som en jobb. Dette er et sideprosjekt jeg valgte å starte med, kun på bakgrunn av dette. I tillegg gir det mer økonomisk frihet, masse selvutvikling og læring og et hav av andre muligheter, jeg er jo så vidt i startgropa.



Så når jeg står der og sipper over klesvasken eller oppvasken, og er snurt for at ingen står og heier på meg på sidelinja, og sier ting som "Jeg tror på deg, Stine, du kommer til å bli en fantastisk husmor i det tempoet du jobber i!", vel, da tar jeg meg en time-out og leser mer "faglitteratur", eller om andres fantastiske Forever-reiser, jeg snakker med min veileder eller jeg jobber med min lille nettbutikk.


Finn ditt fristed, din inspirasjon, din livsglede. Uansett hva det måtte være.

Hvis du vil vite mer om Forever, må du ikke nøle med å ta kontakt. Jeg kan sende deg noen korte presentasjoner du kan se på eller vi kan ta en litt lenger prat, det er helt opp til deg!

PS: Dette er ikke en annonse, men et innlegg som kommer rett fra hjertet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar