tirsdag 8. desember 2015

Det begynner å ligne veldig på jul....

Det er mye som ikke er på plass, bevares. Ingen julegaver er pakka inn, noen julegaver er ikke kjøpt inn, huset er ikke vaska skikkelig og ikke har det blitt bakt så mye heller.

Men noe er da gjort. Pepperkaker har vi bakt, riktignok med ferdig-deig. Og så begynner det å ligne på jul rundt omkring i huset. Julesang-lista på Spotify går sin gang, og jeg syns den fine mørketida vi er inne i her i nord setter sitt helt spesielle preg på jule-stemninga, særlig med masse lys i vinduene i alle hjem rundt omkring.

Det er mange fine aktiviteter nå frem mot jul, og de skal også nytes! Med barn i huset er det så mye magi med juletradisjoner, nisse og alt som følger med, at det er umulig å ikke bli litt revet med.
Og apropos julemusikk, så må jeg innrømme at det er én julesang som gikk på repeat ifjor, og som snek seg helt inn i hjertet. Og det var "Di første jul" med Tone Damli. Vår lille Sofie var bare noen uker gammel da advents-tida starta ifjor, og frynsete som jeg var i barseltida, ble teksten i denne sangen så veldig veldig treffende. Jeg får fortsatt gåsehud av å høre den :)
Pakkekalenderen er populær og en god grunn til å stå opp om morran for han på 5 og 1/2 :)



Disse strikkede nissene fikk jeg til jul for mange,mange år siden av ei kjær tante. Jeg gleder meg like mye hvert år til å ta de frem igjen.




Sofie si første jul i fjor - gode minner :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar