onsdag 13. mai 2015

Morgenstund er fint i grunn

Jeg er for tida hjemme i permisjon med Sofie på 6 måneder, hvilket betyr at vi har all verdens med tid på morran. Det blir nok en stor overgang når jeg starter på jobb i august, men god tid og god frokost må jeg bare prioritere også da, selv om jeg overhodet ikke er noe morrafugl.

Jeg starter alltid dagen med et stort glass temperert vann med sitron i. Glasset beholder jeg gjennom dagen, og fyller jevnlig etter med vann, aner ikke hvor mange liter det går i løpet av en dag, men jeg er garantert innafor rådet om 2 liter pr dag.

Til frokost lager jeg en frokostgrøt som jeg har blitt helt avhengig av. Innimellom prøver jeg å spise andre ting til frokost, men finner alltid ut at det ikke kan måle seg med denne grøten. Jeg får nærmest abstinenser hvis det går en dag uten, og jeg kan til og med ligge våken på kvelden/natta og glede meg til jeg kan stå opp for å lage den. Hvor sykt er ikke det? Oppskrifta på denne herlige grøten kommer i eget innlegg.

Sofie er også veldig glad i sin grøt, hun får fart i vippestolen sin når hun ser jeg kommer med skåla, og har til og med begynt å bøye seg frem så jeg kan knyte smekka i nakken, her er det ikke noe tid å miste! 

Etter frokosten er inntatt, har vi begge viktige gjøremål. For Sofie sin del er det en blund i vogna som står øverst på lista, for min del er det kaffe, God morgen Norge og surfing på blogger og sosiale medier. Og plutselig er det midt på dagen, og nesten tid for lunsj 🙊 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar