lørdag 16. mai 2015

En liten feiring dagen før dagen..


Ikveld har jeg unnet meg et ørlite glass rosévin fra papp, syns nemlig det var på sin plass for å feire 2 ting: 1. At lille Sofie har halvtårsdag. 2. Vi har ingen bunadskjorter å stryke eller sølv å pusse. Sosiale medier flyter ikveld over av strykestivelse og sølvpuss, tradisjonen tro på 16.mai.

Neida, her har kvelden vært rimelig rolig, og i og med at det var lite underholdning å finne på TV, fikk jeg anledning til å grave meg ned i bladkurven. Jammen fantes det ikke en pose twist igjen fra jula og, så noe stusselig 16.mai-aften har det altså ikke vært i dette huset, nei snarere tvert imot! Pappvin, twist og gamle blader, kan det bli bedre? 

Vel vel, det ble selvsagt også gjort noen nødvendige forberedelser til morgendagen, klærne til de små henger klare og rundstykkene til frokosten er bakt. Det samme er marengsen til pavlovaen som skal leveres til "festlokalet" imorra. Tror det blir en fin fin dag jeg, 17.mai har fått sin renessanse etter det kom barn til verden. Og ikke minst blir det jo helt nydelig å ramle ned i sofaen imorrakveld, når glade, slitne, overstimulerte og sukkerdopa barn er i seng, og pappvinen nok en gang kan hentes frem. Kjenner nesten allerede den gode følelsen av å rulle ned hold-in-strømpebuksa og legge beina høyt. Hurra for 17.mai! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar