fredag 1. januar 2016

2016 - nu kör vi!


Foto fra yayimmages.com

Velkommen 2016, nå er jeg så veldig klar for et helt nytt og ubrukt år. I 2015 skjedde det mye fint, men også ting som ikke var så bra, og det nye året vi nå har påbegynt blir derfor veldig symbolsk - nå dveler jeg ikke ved snøen som fallt ifjor og alt der der, nå er det retning fremad marsj! Med nye erfaringer i ryggsekken, litt klokere av det jeg lærte og kanskje mer målretta enn noen gang tidligere. 

Jeg grugleder meg til hverdagen starter igjen for fullt, for det er helt klart mer utfordrende å få gjennomført alt man ønsker når gamle vaner og rutiner banker på, men det fine er jo at vi alle har alle mulige forutsetninger til å bryte gamle mønster, men det krever bevisstgjøring og fokus. Det krever i en periode kanskje at man gjennomgår dag for dag, hva var bra, hva var dårlig, hva vil jeg ikke gjøre imorra som jeg gjorde idag? Selv kommer jeg til å bruke denne teknikken mye fremover for å justere og endre på ting, og samtidig ha fullt fokus på det jeg vil ha mye av i livet mitt. 

Og hva er det?
Det er hverdagsgleder og tid til å nyte dem når de oppstår. Det er overskudd til å lage så gode dager som mulig, til å følge barna mine tett, og til å yte mer. Det er livsglede, latter, litt gi-faen-holdning når det trengs. Det er samvær med menneskene i livet mitt som jeg er glad i og som gir meg masse bare fordi de er som de er, og som gjør at jeg vil utvikles til å bli (enda) snillere, mer generøs og gi mer av meg selv til. 

Og hva må til da?
Jeg må justere på livsstilen, og ha et kosthold som gir meg energi og det jeg trenger av næringsstoffer og vitaminer.

Jeg må prioritere trening og fysisk aktivitet i langt høyere grad enn nå, slik at kroppen blir sterkere og mer utholdende. 

Frisk luft,  gjerne alene og aller helst i form av gåturer med musikk på øret. Eller nest best, sammen med barna,venner og familie. 

Alenetid, som er utrolig viktig for meg for å hente meg inn. Et bad, yoga/hjemmetrening, fargelegging (bør prøves!) eller lese en bok, et avisinnlegg eller blogginnlegg - lese noe med godt innhold som tilfører noe positivt.

Si mer JAAA til initiativ om sosialt samvær, både frem i tid og mer spontant, både med og uten barn. 
Vi er så heldige som har utrolig mange fine små og store folk i livet, og de beste minnene skaper man som kjent sammen med andre. 

 Så 2016, jeg er klar og så forberedt jeg føler jeg kan bli. 
Det har vært veldig gøy å blogge i 2015, jeg håper du følger med meg videre :-)
Hva vil du få ut av 2016?

Følg meg gjerne på Facebook, https://www.facebook.com/Stine-Valjord-Helselivsglede-og-karriereveiledning-438340193025928/, på Instagram: stinevaljord eller på Snapchat: Stine Valjord

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar