lørdag 16. januar 2016

Sunnere lørdagsgodterier

Idag har det vært en herlig rolig fridag, og noe av det jeg liker aller best å gjøre, er å stå på kjøkkenet og mekke ting jeg har gledet meg lenge til å lage, gjerne fordi jeg har funnet noen oppskrifter hos andre bloggere. Dama bak bloggen Fitfocuse er helt rå på å komme med nye,spennende OG enkle oppskrifter, og som gjerne er av det litt sunnere slaget.

Jeg har laget 3 ulike "snoperier", og det er definitivt ikke siste gang disse blir laget og spist i vårt hjem, for her går det ned på høykant. Det er brukt noen helsekost-produkter i disse oppskriftene, men alle disse er veldig smarte å ha i hus hvis man ønsker å lage sunnere varianter av søtsaker e.l., og de er veldig drøye i bruk og varer lenge.

SMASH-ing ris&mandel-sjokoalde
Hentet fra bloggen Fitfocuse 

Du trenger: 
3 riskaker
2 håndfuller hakkede mandler
2 håndfuller kokosmasse
  - blandes i en bolle

200 gr smeltet, mørk sjokolade
   - helles oppi bollen, alt røres sammen

Maldon havsalt

Hell blandingen ut på bakepapir, dryss over med havsalt.

Settes i kjøleskapet. Brekk opp i biter. Nyyyyyyyydelig!









 



LAKRIS - CRISP
Hentet fra bloggen Fitfocuse 

2-3 Finn Crisp knekkebrød
50 gram smeltet mørk sjokolade, gjerne en sukkerfri variant
Lakrispulver
Hakkede nøtter til å ha på toppen
Havsalt

Smelt sjokoladen, og bland inn lakrispulver. Smør blandingen utover knekkebrødet, i tjukt lag. Dryss over hakkede nøtter og til slutt havsalt. Settes i kjøleskap til sjokoladen har stivnet.

Mmmmm......

Hentet fra SNAP-story. Lakrispulver får du på helsekost eller apotek.

Fra SNAP-story

Sjokoladen har stivnet, og klar til å nytes. Farlig god!

Siste oppskrift : 
SNICKERS-KULER
Denne fikk jeg med meg fra Sunkost i går da jeg var innom for å plukke med litt sukkerfri sjokolade til helgen. Og jeg lover, den smaker EKTE snickers! Her trengs det noen helsekostprodukter, se bilde lenger ned.

Du trenger:
120 gr Fiber Sirup
4 ss sukrin Gold
  - varmes opp på lav varme i en gryte til det begynner å boble

100 gram peanøttmel
2 ss vann
litt salt
  - røres inn i sirup-blandingen

100 gram mørk sjokolade, gjerne sukkerfri
Knuste peanøtter til topping

Form til små kuler og dypp i sjokolade. Sett i kjøleskap til sjokoladen har stivnet litt. Rull dem deretter i knuste peanøtter. Tilbake i kjøleskap til sjokoladen har stivnet helt.

Fra helskostbutikk: Sukrin Gold, Peanøttmel, Stevia sukkerfri sjokoladebønner, Fiber Sirup



Stor entusiasme på Snap etter smaksprøve

Klare til å nytes

 Følg meg på Facebook!

På Snapchat: Stine Valjord
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar