torsdag 23. juli 2015

Hun snudde seg!

Alle som har eller har hatt baby, vet hvor for rasende fort de utvikler seg og lærer seg noe nytt, og hvor stas det er å se at de klarer noe for første gang. Lillesnuppa vår, som nå er 8 mnd, er intet unntak og har knekt koder jevnt og trutt til stor glede for de stolte foreldrene. 

Det er også kjipt å være den av foreldrene som ikke er tilstede når noe nytt skjer, da føler en seg jo snytt for noe stort. 

Lillemor har i mange måneder snudd seg fra mage til rygg, hun sitter ganske godt og kan en hel masse annet, men har vært noe treig med å snu seg fra rygg til magen, ihvertfall av fri vilje. Dette er derfor noe jeg har venta på i månedsvis, lokket og trent, rulla sammen med henne på  gulvet, men neida, ingen snuing. 

Og idag skjedde det. Fikk jeg se det? Niks. Jeg hørte mannen ropte på meg, og lurte på hvor jeg var. Jeg venta litt med å svare, satsa på at han fant det han leta etter, eller fant ut av det han lurte på. Men så ropte han igjen, denne gangen rett utenfor døra. 

"Er du på do?"
 .................... (Pause)

"-Ehm........ja." 

"-Hun snudde seg!"

Er det mulig?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar