onsdag 3. juni 2015

Litt mindre slappfisk

Det ble visst et lengre bloggopphold, siste halvdel av mai var crazy fullspekka, og i og med at lillefrøken enda ikke sover natten gjennom, har det vært tidlig legging på mammaen også. Med det travle mai-programmet fulgte det også med seg mindre tid til mosjon, og store utskeielser i kostholdet.

Nå skal ikke dette være noe fanatisk trenings/kostholds-blogg, men for folk flest, inkludert meg, er det ikke så dumt å ha litt fokus på gode valg i hverdagen. Jeg har ihvertfall erfart at når jeg spiser sunt og klarer noen økter i uka med mosjon, fungerer hele meg så mye bedre. Dette ble behørig dokumentert i disse siste ukene, energien stupte, hodepine/migrene eskalerte, humøret dalte og kroppen verket. Og når man føler at det bare er et ork å håndtere hverdagslige greier, bør noe gjøres! Det handler ikke om Sommerkroppen eller å bli noe fitnessdronning, det handler heller ikke om å være på "slankekur" for å kompensere for all kakespisingen. Det handler bare om å hente seg inn, få mer energi og en kropp som virker som den skal. Litt mindre slappfisk med andre ord. 

Idag skinte sola, så da fant jeg frem tights og joggesko, la lillefrøkna i vogna og avgårde bar det.
Ikke helt motivert på tur ut døra gitt!

Dørstokkmila er ihvertfall passert.


Trilling i oppoverbakker er god knall, greit andpusten på toppen av denne kneika.

Men for noen omgivelser vi bor i - skjønner ikke hvorfor jeg ikke triller hver dag! Sist jeg trilla tur var det tydeligvis glatt, for jeg måtte ta broddene av joggeskoene - " ei stønn sia" med andre ord...

Og når man har vært så flink og trilla lang tur, ble dette belønninga. Neida. 

Det ble nok dette ; Gresk yoghurt, cottage cheese, hakkede nøtter, gresskarkjerner og raspa eple. Nyyydelig! 

Og på fredag er det lov med sjokkis - kan jo ikke ta helt av heller. 
Det beste av alt med hele turen: 
Følelsen etterpå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar