fredag 4. september 2015

Å du hellige, enkle fredag!



Jeg elsker fredager, og dét er jeg ikke alene om. 

Men det jeg kanskje elsker mest av alt, er at jeg ikke føler et snev av skam over å si at jeg også elsker at det stort sett går i taco eller pizza, Gullrekka på TV, godteri, og slanging på sofaen i en stor,sliten joggebukse.

Ingen fancy fester som krever pent/trendy/ukomfortabelt antrekk, ingen krav til matlaging fra bunnen av og timesvis på kjøkkenet, her er kun det enkle som gjelder. Og jeg elsker det! 

På fredager er halvfabrikata, ferdigkrydder på pose, nachos med palmeolje, e-stoffer og altfor masse ost på pizzaen helt lov - på fredager blåser vi i reglene, 5-åringen får spise Fjordland risgrøt som er det beste han vet, han får se altfor masse på TV eller spille Playstation.

Vi dropper vanlig middagskjør på ettermiddagen og gjør absolutt ingenting anna enn å slappe av og feire helga! 

Vi trenger fredagene. På fredagene er ikke livet så alvorlig eller pliktene så mange. Det har vi godt av, alle som en!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar